Acasă -> Ştiri -> 2014 -> noiembrie:

Autor: Prof. Dr. Boteanu Cornel

Data: 19/11/2014

Vizualizări: 552

Sâmbătă, pe data de 15 noiembrie, la Liceul Tehnologic "Constantin Brâncoveanu" s-a organizat o excursie cu un grup de 45 de elevi, coordonaţi de către profesorii: Cornel Boteanu, Nicuşor Ungureanu, Lazăr Alina şi Cămui Mădălina.

Excursia s-a desfăşurat cu unul dintre autocarele firmei Geronic, conduse de către domnul Gigel Motea, pe următorul traseu: Baia de Aramă - Târgu Jiu - Lainici - Petroşani - Straja - Haţeg - Prislop - Densuş - Sarmisegetuza - Oţelu Roşu - Piatra Scrisă - Băile Herculane - Baia de Aramă.

Au participat atât elevi de la clasele gimnaziale din Baia de Aramă şi Negoeşti, îndrumaţi de mai tinerele noastre colege, profesoarele de istorie, doamna Alina Lazăr şi domnişoara Mădălina Cămui, cât şi elevi de liceu din clasele: IX-D, IX-F, IX-A, X-F (11 elevi) şi clasele XII-A, XII-D, XII-F.

Obiectivele excursiei au fost vizitarea mânăstirilor Lainici, Prislop, Piatra Scrisă, a bisericii din Densuş precum şi a cetăţii Sarmisegetuza Regia din ţinutul Haţegului şi a staţiunii Straja.

Am plecat dimineaţa la orele 7 din faţa liceului, pe o vreme cam nesigură, dar cerul s-a mai limpezit când am ajuns la Mânăstirea Lainici de pe Valea Jiului şi la Straja am avut parte de soare. Am putut contempla de la înălţime (1700m) minunata vale a Jiului cu localităţile ei, unele învăluite în ceaţă.

Vremea s-a păstrat frumoasă pe tot parcursul traseului. La Haţeg am făcut un scurt popas pentru a servi masa şi apoi am continuat drumul spre Prislop, la mormântul călugărului Arsenie Boca, unde ne-a prins seara.

La întoarcere am oprit aproape de Piatra Scrisă să aprindem o lumânare la crucea prietenului nostru Dumitru Muntean, preotul din Tarniţa, împreună cu care am străbătut adesea ţara. Părintele s-a stins într-un cumplit accident de maşină pe data de 16 iunie în acest an.

Valea Cernei am străbătut-o pe întuneric şi am ajuns acasă în jurul orelor 21, fericiţi că am petrecut împreună o zi minunată.

Excursie la Prislop şi Straja Excursie la Prislop şi Straja Excursie la Prislop şi Straja Excursie la Prislop şi Straja